Ofte stillede spørgsmål om studieture i udlandet

Her finder du svar på alt det praktiske i forbindelse med at rejse ud på studietur. 

Afbestilling/afbud

Bliver lærere eller elever forhindret i at deltage i tilmeldte ophold, skal dette meddeles på skrift hurtigst muligt til Global Contact. Kommer du for sent til flyafgang annulleres rejsen, og der vil ikke være tilbagebetaling af rejsens pris.  

Læs mere om vores regler for afbestilling og afbud i vores rejsebetingelser.  

Betaling

Opholdets pris og indhold fremgår af aftalen mellem Global Contact og gruppeansvarlig, eller i beskrivelsen af opholdet på Global Contacts hjemmeside, hvis dette er aftalt.  

Evt. depositum betales efter nærmere aftale ved tilmelding af gruppen. Samlet betaling for opholdet opkræves på faktura ca. 5-6 uger før afrejse og skal betales inden for 7 hverdage. 

Evaluering & Diplom

Vi udsteder med glæde et officielt diplom, der indeholder oplysninger om opholdets varighed og indhold til jeres elever. Dette dokument vil blive udstedet i forbindelse med afsluttet evaluering, som I og jeres elever vil modtage efter hjemkomst. 
 

Flybilletter og forsikring

Alle deltagere på studieturen skal være dækket af en rejseforsikring, der dækker udgifter ved ulykke, død, behandling af sygdom og hjemtransport. Det er jeres ansvar at sikre, at jeres forsikring har den nødvendige dækning.  

Hvis I ikke er dækket af en rejseforsikring i forvejen, har I som gruppe mulighed for at tilvælge flybilletter og rejseforsikring. Det er Jysk Rejsebureau, der står for at finde fleksible flybilletter til jer, imens Gouda sørger for en udvidet rejseforsikring. Gouda rejseforsikring kan kontaktes 24/7. 

Vi anbefaler også at I tilkøber en afbestillingsforsikring i forbindelse med bestilling af jeres flybilletter, så er flybilletterne dækket, hvis lærere eller elever alligevel ikke kan komme af sted. Afbestillingsforsikringen gælder fra købstidspunkt til afrejsedag. 

Pakkeløsning

Vi tilbyder forskellige pakkeløsninger til hver destination. For at I kan nyde jeres tur, har vi sammensat forskellige pakker, som fx. inkluderer overnatning, måltider, transport og spændende aktiviteter. Se under hver enkelt destination, hvad der tilbydes i netop den pakke. 

Program

Vi bestræber os på at skræddersy programmet efter jeres behov. Det endelige program revideres inden afrejse, og vi sender en velkomstpakke, som forbereder elever og forældre på rejsen. Velkomstpakken indeholder blandt andet pakkeliste, visum guide, information om klima, sikkerhedsforanstaltninger og nødvendige kontaktoplysninger.  

I skal være opmærksomme på, at programændringer kan forekomme på grund af lokale forhold. Ved ændringer i programmet, vil vi gøre sit bedste for at finde et alternativ sammen med lokale samarbejdspartnere. Vi håber på jeres forståelse og åbenhed. 

Rejsebetingelser

Her kan du læse om vores samlet rejsebetingelser for alle vores rejseprogrammer hos Global Contact. Her finder du informationer om: 

  1. Programmet 
  2. Forventninger 
  3. Anvisninger for opførsel og ansvar 
  4. Code of Conduct (vores globale adfærdskodeks) 
  5. Duty of Care (vores omsorgsligt) 
  6. Betaling 
  7. Forsikring 
  8. Afbudsregler 
  9. Aflysning 
  10. Klagemuligheder 
  11. Rejser under Covid-19 

Sikkerhed

Vi anbefaler, at du forbereder dig bedst muligt ved at kende til risici og eventuelle farer. Du bedes forberede dig på din rejse ved at læse følgende sider om vilkårene for jeres rejse 

Derudover anbefaler vi, at du læser Udenrigsministeriets rejsevejledninger og søger viden ved at orientere dig om landet og find gode råd og information om sikkerhed 

I nødsituationer kan du 24 timer i døgnet alle ugens dage ringe til Nødtelefonen på +45 29897731. Nødtelefonen kan kontaktes via almindeligt opkald og WhatsApp. 

Vaccinationer

Elever og lærer er selv ansvarlige for at blive vaccineret i rette tid før afrejse.  

Det er også jeres ansvar at sørge for, at I får de påkrævet vaccinationer, I skal bruge inden afrejse. Vi er i Global Contact ikke uddannede til at vejlede om vaccinationer. Derfor er det vigtigt, at I kontakter en professionel omkring dette. I kan for eksempel kontakte jeres egen læge eller besøge Seruminstituttets vaccinationsside

Visum

Du er selv ansvarlig for at søge visum. Information om, hvorvidt visum er nødvendigt, og hvordan du søger det, finder du på vores visumside eller landets ambassade. Husk at dit pas skal være gyldigt minimum seks måneder efter hjemrejsedatoen.